Teknoloji

Sony’nin Yeni Patenti, Oyuna Belirli Noktalardan Başlamanızı Sağlıyor

 
Büyük oyun serileri, tek oyunculu ve aynı zamanda hikaye odaklı projelerle karşımıza çıkan Sony, şimdi de yeni bir patent aldı. Bu patent tabi ki şu anda başvuru aşamasında. Ancak Exputer’ın belirttiği ve tespit ettiği gibi bu patent, oyunculara büyük kolaylık sağlamaya hazırlanıyor.
 
Patentin içeriğine bakacak olursak bu noktada oyunun piyasaya sürülmesiyle ilgili bir durum yaşandığını söyleyebiliriz. Bu kapsamda oyuncular belirli noktalardan oyuna tekrar başlayıp kaldıkları yerden devam edebiliyorlar. Aynı zamanda bölüm içerisinde istediğiniz andan itibaren başlayabilmeniz de bu patentin bir özelliğidir. Dolayısıyla bu patentte yer alan özellik ile yayınlanan bir oyunun makul bir anını tekrar oynayamazsınız. Ayrıca oyuna başlayıp daha sonra istediğiniz kısma ulaşana kadar oynamanız gerekiyorsa bu patentteki özelliklerin bu noktada işe yaradığını söyleyebiliriz.
 
Tetik noktaları var
 
 
Patentle ilgili çeşitli açıklamalarda bulunulan haberde yer alan detaylar yalnızca bu detaylar değil. Aynı zamanda örneğin oyunda bir yerde kalıp tekrar oyuna dönmek istiyorsanız bu noktada bizi büyük kolaylıklar bekliyor. Örneğin oyunun bir bölümünde işveren savaşlarının kilidini açtınız, orta sahneleri geçtiniz ve oyun otomatik olarak kaydedilip çıkış yaptınız. Ancak oyunu kaydettiğiniz kısım bazı noktalarda işveren savaşını yeniden başlatmayı içeriyor ve tekrar tekrar bu savaşa geçmek zorunda kalabiliyoruz. Dolayısıyla bu patent kapsamında bu durumun önüne geçilmekte ve bu özellik sayesinde hem orta sahneleri hem de işveren savaşlarını atlayıp bölümün istediğiniz kısmına geçiş yapabiliyorsunuz. Bu hem zamandan tasarruf sağlıyor hem de oyunda geçireceğiniz süre boyunca sıkılmayacağınızın garantisi diyebiliriz.
 
Bu noktada patentin bir özelliği daha var. Bu özellik yukarıda bahsettiklerimizin kısa bir açıklamasıdır ve bunlara “tetikleyici noktalar” denir. Bir oyunda mutlaka tetik noktalar vardır. Bu noktalardan dilediğiniz gibi başlayabilir ve baştan oynamak yerine bu bölümlere atlayarak zaman kazanabilirsiniz. Elbette bu tip yapıyı bazı oyunlarda da gördük. Ancak bu özelliğin ve temelin birçok oyunda yer alması ve sürekli hale getirilmesinin elbette oyuncuların büyük ölçüde yararına olacağını söyleyebiliriz. Dolayısıyla bu noktada güzel bir özelliğin ortaya çıkmayı hedeflediğini söyleyebiliriz ve artık oyuncular tarafından sevilen bir özellik olacağının garantisini verebiliriz.
 
Oyunculara kolaylık sağlayan bir özellik
 
 
 
Haber içeriğinde yer alan detaylar yalnızca bu detaylar değil. Aynı zamanda bu durumu birçok örnekle özetlemek mümkündür. Teorik olarak örneğin The Last of Us oyununu temel alırsak bu oyunda adım adım ilerlediğimizi ve orta sahnelerde çok öne çıktığını görebilir ve bize aktarıldığını söyleyebiliriz. doğrusal bir şekilde. Bu bölümde tabi ki oyunda belirli tetik noktaları olacak ve bu tetik noktaları ile istediğiniz bölümden başlayabileceksiniz ve oyunu baştan sona oynasanız bile en baştan başlayabileceksiniz. bu tetik noktalarından istediğiniz kısmı seçin. Bunu bölüm içindeki kayıt noktaları olarak düşünebilirsiniz. Ancak bu noktalar standart olarak karşımıza çıkıyor ve oyuncular hikayenin tam ortasına ya da istedikleri herhangi bir kısmına atılabiliyor. Dolayısıyla bu da güzel bir özellik olarak karşımıza çıkmayı hedefliyor ve tekrar tekrar ziyaret edip, bölümleri oynayabileceğiniz bir yapıyı bünyesinde barındırdığını söyleyebiliriz.
 
Patent başvurusunda da görsel yer alıyor. Bu görsele bakarsak DVD oynatıcıda bölümleri seçebileceğimiz bölümler gibi görünüyor ve burada bölüm seçme menüsü var. Seviye seçim menüsünde oyuncular başlamak istedikleri noktayı seçip oynat düğmesine basabilirler. Dolayısıyla görselde de görebileceğiniz gibi her bölümde farklı başlangıç ​​noktaları bulunuyor ve bu başlangıç ​​noktaları farklı oyun sürelerini de beraberinde getiriyor. Bu nedenle örneğin bir bölümde 10 farklı tetikleme noktası bulunur. Bu tetik noktalar sayesinde istediğiniz bölümden başlayabilir ve hikayenin asıl seyrini bu bağlamda öğrenebilirsiniz. Bu da gerçekten güzel bir patent içeriği olarak karşımıza çıkmayı amaçlıyor ve oyunculara büyük kolaylık sağlayacak unsurlar arasında yer alıyor.
 
Detroit Become Human’ın da benzer bir özelliği oyunda var.
 
 
 
Öte yandan bakarsak bu stilistik yapılar elbette birçok oyun projesinde de yer alıyor. Buna örnek verecek olursak Detroit Become Human oyununu verebiliriz. Hikaye odaklı ve seçime dayalı bir yapıyı bünyesinde barındıran bu yapım, aynı zamanda dallara ayrılan bir hikayenin içeriğini de bizlere aktarıyor. Seçimlerin değerli olduğu bu yapımda her seçimle farklı noktalara ulaşabiliyor ve her bölümde farklı seçimler yaparak hikayenin gidişatını doğrudan etkileyebiliyoruz. Bu oyunda yukarıda bahsettiğimiz patent görselindeki bir yapı eşleşiyor.
 
Oyunun kendisinde de hikaye içerikleri aynı bölümler içerisinde bizlere sunuluyor ve hikaye içeriğini istediğimiz gibi değiştirebiliyoruz. Bölümler halinde oynadığımız bu oyunda orta sahnelerle de karşılaşıyoruz ve orta sahnelerden sonra bir bölümün sonuna geldiğimizde bir sonraki bölüme geçiyoruz. Bu noktada bölümün başlığı bize veriliyor.
 
 
 
Sonuç olarak eğer bir rolü tekrar tekrar oynamak istiyorsak oyundaki kilit anlardan başlayıp istediğimiz anahtar anı seçebiliyoruz. Dolayısıyla bu noktada istediğimiz bölümden başlayabiliriz ve seçim yapmadan önce o önemli noktadan başlayarak bir sonraki bölümde de yaptığımız seçimleri görebiliriz. Dolayısıyla bu oyunda da bu durum tamamen aynı. Ancak bu durumun diğer oyunlara da yayılması durumunda gerçekten güzel bir destek olacağını söyleyebiliriz.
 

Peki siz bu patent ve içeriği hakkında ne düşünüyorsunuz? Peki bu özelliği oyunun tamamına yaymak gerçekten mantıklı mı? Bunları yorum kısmında belirtebilir, fikirlerinizi bizimle ve arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.

haberbasmakci.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu