Seç Market Konya’da potansiyel iş ortaklarıyla buluştu
Perakende şubede esnafı destekleyen ve güçlendiren iş modeliyle öne çıkan Seç Market, Konya’da potansiyel iş ortakları ile bir araya geldi. Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, Seç Market’in geleneksel esnaf kültürü ile modern pazarlamayı birleştiren iş modelini, esnafa ve bölge ekonomisine sağladığı katkıyı anlattı.
Perakende sektöründe esnafa güç katan iş modeliyle öne çıkan Seç Market, Konya’da hâlihazırda kendi işi olan veya bu alanda yatırım yapmak isteyen potansiyel iş ortakları ile buluştu. Toplantıya katılan Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, katılımcıların sorularını yanıtlayarak, bugün Türkiye genelinde 2.500’ü aşan mağaza sayısıyla Seç Market’in reyona kattığı fiyat hakkında bilgi verdi. Sekmen, tüm Türkiye’de olduğu gibi Konya’da da küçük esnafı rekabette güçlendirirken yerel ekonomiye de katkı sağlamak amacıyla çalıştıklarını belirtti.
“Esnafımızı Seç Market’e dahil ederek rekabeti güçlendirmeyi hedefliyoruz”
Seç Market’in Türkiye’de esnafı çağdaş perakendeciliğe dönüştürmeye çalışan bir iş modeli olduğunu anlatan Altan Sekmen, “Ülkemizde çağdaş perakendeciliğin özellikle 2000’li yıllardan sonra hızla büyümesini hepimiz izledik. Bu çok olumlu bir şey. hem ekonomi hem de tüketicinin kaliteli ürüne uygun fiyatla ulaşabilmesi için.Ancak bu gelişimde klasik esnafımızın kanı döküldü.Biz esnafımızı dönüştürmek ve desteklemek için Seç Market modelini devreye aldık.Seç Market ile güçlenmeyi hedefliyoruz. Klasik esnafımızı da Seç Market ekosistemine dahil ederek rekabetin yanı sıra çağdaş perakendeciliğin hızlı büyümesine de yer veriyoruz.Kimliğimizi ortaya koyuyoruz.Yıldız Holding’in perakende firmalarını alım güçlerine dahil ediyoruz.Sanatkarlarımız oradan ürün tedarik edebiliyorlar.Yine biz Esnafımızın Yıldız Holding’in pazarlama, tedarik zinciri ve üretim gücünden faydalanmasını sağlıyor, dijital bir altyapı sunarak esnafımızın sipariş operasyonlarında verimlilik sağlamasına yardımcı oluyoruz. Bu sayede esnafımıza diğer mahallelerdeki rakipleri ile daha uygun rekabet etme, kaliteli işleri uygun fiyata müşterilerine ulaştırma imkanı sunuyoruz. Seç Market bir bayilik modelidir. Esnafımız kendi işinin işvereni olmaya devam ediyor. Rastgele bir biçimde tüzel kişiliklerinde ve vergi levhalarında herhangi bir değişiklik olmaz. Herkes kendi işinin işvereni, bir nevi kazan-kazan modeli. Rastgele bir bayilik fiyatından söz edilmediği için esnafımız Seç Market ekosisteminde yer almayı yoğun bir şekilde istiyor” dedi.
Seç Market iş modeli tüm paydaşlarına avantajlar sağlar
Geleneksel esnaf kültürü ile çağdaş pazarlamayı buluşturan Seç Market, ülke ekonomisine katkı sağlarken, esnaf ve müşterilerine sağladığı avantajlarla Türkiye genelindeki mağaza sayısını hızla artırıyor. Mağaza sahipleri ve çalışanları dahil 5 bini aşkın kişiden oluşan bir ekosisteme sahip olan Seç Market’in iş ortakları arasında yüzde 10’un üzerinde kadın girişimci bulunuyor. Çoğunluğu aile işletmesi olan Seç Marketlerde önemli sayıda kadın ailesiyle birlikte çalışmakta veya istihdam edilmektedir. Seç Market bu yönüyle kadın girişimciliğini ve istihdamını da desteklemektedir.
Seç Market iş modelinde Seç ortakları kendi işlerinin sahibi olmaya ve “mahalleden biri” olmaya devam ediyor. Bayi sahipleri de kurumsal bir yapının parçasıdır; mağazalarına çağdaş bir görünüm ve işlev kazandırıyorlar. Seç Market’in tedarik gücü sayesinde iş ortakları ürünlerini uygun fiyatlarla, hızlı ve kolay bir şekilde sunarak sektördeki rekabette önemli bir avantaj elde etmektedir. Dilerlerse bulundukları bölgenin yerel ürünlerine de raflarında yer vererek yerel üreticilerin ekonomik olarak güçlenmesine de katkıda bulunuyorlar. Kurumsal ve güvenilir kimlik, modern görünüm ve uygun fiyatlar müşteri memnuniyetini de artırmaktadır. İşbirliği çerçevesinde; Seç Market’e dönüşen esnafa mağaza içi yerleşim ve raf düzeni, dijital altyapı, sosyal medya bağlantısı gibi alanlarda takviyeler veriliyor; operasyon ve finansal yönetim gibi bahislerde danışmanlık hizmeti verilmektedir. – KONYA